zondag, april 26, 2009

Tien jaar burgemeester van Bierbeek

Op 27 april 1999 legde ik voor het eerst mijn eed af als burgemeester. Vandaag exact tien jaar geleden. En het is alsof het gisteren was. Nog altijd even boeiend en interessant. Het is en blijft een eer om burgemeester te mogen zijn van Bierbeek.

Op 11 juli 1981 zijn we in het tot dan voor ons onbekende Bierbeek komen wonen. We kenden in Bierbeek werkelijk niemand. Ik heb mij snel mogen en kunnen integreren, waarvoor mijn dank aan de bevolking. Ik kan stellen dat ik het hele Bierbeekse politieke landschap heb doorlopen. Achtereenvolgens CD&V-bestuurslid, CD&V-voorzitter, gemeenteraadslid, fractieleider, schepen en in 1999 burgemeester.

Burgemeester van een gemeente als Bierbeek zijn, is waarschijnlijk het mooiste politiek mandaat die men kan bereiken. Ik wens alle kandidaten voor de Vlaamse verkiezingen succes, maar er gaat niets boven een lokaal mandaat. Elke dag nieuwe uitdagingen waar men soms, niet altijd, daadwerkelijk iets kan aan doen. Op lokaal niveau ziet en voelt men onmiddellijk wat er werd beslist.