zaterdag, mei 09, 2009

Goedmenende politici en militanten verdienen beter

Er is maar een woord voor de verhalen over het moddergevecht tussen LDD en Open VLD: 'zielig'. Wederzijdse platvloerse pogingen ondernemen om mensen bij elkaar weg te lokken, weg te kopen is er ver over. Zoiets doet men niet.

Politieke partijen zijn geen voetbalploegen die spelers transfereren of uitlenen. Mandatarissen worden niet per opbod doorverkocht of per kilogram aangekocht. In een partij ben je hopelijk nog altijd actief uit overtuiging.

En dat men mij niet komt vertellen dat dit een gangbare praktijk is in de politiek. Dit kan en wil ik niet geloven. Ik draai al 40 jaar mee in de politiek en heb het nooit geweten in mijn omgeving. Ik mag hopen dat het geen bedrijfscultuur is bij andere partijen.

Zowel in de gemeente Bierbeek als bij onze CD&V-afdeling leggen we de ethische en deontologische lat hoog. En zo moet het ook.

Deze gebeurtenissen zijn vooral erg voor de vele duizenden goedmenende politici en militanten die zich met hart en ziel elke dag inzetten. Zij verdienen beter.