dinsdag, december 01, 2009

De gemeente Bierbeek scoort goed

Het Nieuwsblad heeft in een groots opgezet onderzoek proberen te achterhalen hoe sterk of zwak het lokaal bestuur begaan is met zijn bevolking. Ze vroegen de burgemeester een score te geven op tien en omdat de burgemeester uiteraard niet alleen de dienst uitmaakt, vroeger ze ook een score te geven aan heel het gemeentebestuur.

Met een score van 7.2/10 zowel voor het gemeentebestuur als de burgemeester ben ik bijzonder tevreden. Beide scores liggen goed boven het Vlaams gemiddelde en wij zijn bij de beste leerlingen in het arrondissement Leuven.

Ik vind het trouwens erg belangrijk dat mijn persoonlijke score gelijk is aan die van het gemeentebestuur. Die samenwerking is voor mijn erg belangrijk. Wij werken elke dag met een heel sterke ploeg aan het welzijn en welbehagen van onze inwoners. Samen proberen we 'echt beleid' te voeren en het verschil te maken. En wie zei dat nu ook weer:"Een tevreden klant moet je elke dag opnieuw verdienen".

Hoe relatief zo'n onderzoek ook mag zijn, het heeft ongetwijfeld wel een signaalfunctie. Het is plezant dat we ook enige appreciatie krijgen voor ons dagelijks werk. Een werk dat sowieso een samenspel is tussen de politieke mandatarissen en alle personeelsleden. Samen moeten we beleid voeren.

Wees gerust dat we met onze beiden voeten op de grond gaan blijven. Er is nog veel te doen. Ik ben er trouwens van overtuigd dat we nog beter kunnen. Deze score stimuleert ons wel om er verder tegenaan te gaan.